Snart!

På lördag blir jag 12 veckor och då är det dags för vaccinering. Då tänkte matte passa på att väga mig också, för att få ett hum om hur mycket jag troligtvis kunde väga.

Idag har jag varit ute mycket, legat på en filt med matte, nosat omkring i buskar och grävt lite i en jordhög.
I vårt område kommer det många hundar som går förbi. Än så länge får jag inte träffa en främmande hund innan vaccineringen är avklarad vilket är tur. För idag kom det förbi en hund med misstänkt kennelhosta. Matte höll hårt i kopplet då ägaren sa det. Bra dock att ägaren sa det, även om matte inte tillåtit mig att hälsa på hunden. Tror att vi fortfarande i framtiden kanske ändå ska hålla oss till hundar som vi känner. Vet aldrig vilken hund vi kan stöta på. Trevliga som otrevliga.

Men nu ska vi sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback