Stor!

Jag börjar bli stor ser matte.. Ingen liten pyttevalp längre. Sakta men säkert syns tydliga spår av hur fort jag växer och hur många andra saker tar form.

Mitt halsband sitter inte lika löst längre, jag har blivit mörkare kring ögonen och nosen är svartare. Tänk vad fort det går.
Jag kan även nu hålla mig längre. Oftast händer det bara en eller två olyckor om dagarna, dessutom sover jag ända till sju om morgonen. Jag leker mer vilt och är också mera bestämd.

Faktum är att matte blev galen på mig när jag hoppade upp på trappen tusentals gånger även fast hon bestämt att vi skulle gå ut. Som sagt, bestämd. Det tog en stund innan jag kissade.. Jag är också mer intresserad av omvärlden, typ varje liten buske som går att bita på, eller alla människor som går förbi. Vill helst springa efter alla. Så matte måste öva på inkallning tror hon.

Mest av allt är jag glad och harmonisk med en stor portion egen vilja.


Kommentarer
Maria och Svea säger:

Åhh så kul och läsa. Valp med egen vilja, mysigt men jobba på du. Du är så duktig Kram

2013-03-26 | 22:09:32
Bloggadress: http://svealisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback